Απαντάμε στις ερωτήσεις σας σχετικά με την επικαιροποίηση στοιχείων. Διαβάστε γιατί η Eurobank είναι υποχρεωμένη να τηρεί πλήρη και επικαιροποιημένα στοιχεία για τους πελάτες της, σύμφωνα με τη νομοθεσία, και τι σημαίνει αυτό για εσάς.
Γιατί χρειάζεται τώρα επικαιροποίηση;
Η Eurobank βρίσκεται σε διαδικασία επικαιροποίησης των προσωπικών στοιχείων και δικαιολογητικών των πελατών της που τηρεί στα ηλεκτρονικά και φυσικά αρχεία της, ώστε να διασφαλίσει την ορθότητα και πληρότητά τους.
Η διαδικασία αυτή είναι υποχρεωτική για όλες τις τράπεζες και τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς με βάση τις νομικές και κανονιστικές υποχρεώσεις τους, όπως προκύπτουν από το ρυθμιστικό πλαίσιο που έχει τεθεί με τον Ν.4557/2018 και την Απόφαση ΕΤΠΘ 281/5/17.03.2009 της Επιτροπής Τραπεζικών και Πιστωτικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος.
Είναι υποχρεωτικό να δώσω τα στοιχεία που μου ζητούν;
Ναι. Οι τράπεζες είναι υποχρεωμένες να μην πραγματοποιούν συναλλαγές εάν προηγουμένως δεν έχουν πιστοποιήσει και επαληθεύσει την ταυτότητα του πελάτη.
Η υποχρέωση αυτή προκύπτει από την εφαρμογή του ρυθμιστικού πλαισίου που καθιερώθηκε με τον Ν.4557/2018 και τη σχετική Απόφαση ΕΤΠΘ 281/5/17.03.2009 της Επιτροπής Τραπεζικών και Πιστωτικών Θεμάτων της Τράπεζας της Ελλάδος, σύμφωνα με όσα ισχύουν τόσο στην Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και διεθνώς.
Η Eurobank, όπως όλες οι τράπεζες, είναι υποχρεωμένη να εφαρμόζει τις επιταγές της ισχύουσας νομοθεσίας. Γι’ αυτό σας ζητάμε στοιχεία σας τόσο κατά την έναρξη όσο και κατά τη διάρκεια της τραπεζικής σχέσης μας π.χ. όταν θέλετε να κάνετε μια συναλλαγή ή να ξεκινήσετε την τραπεζική σχέση σας μαζί μας.
Ποια στοιχεία μου τηρεί η τράπεζα;
Σύμφωνα με τη νομοθεσία, η Eurobank, όπως όλες οι ελληνικές τράπεζες, οφείλει να τηρεί στοιχεία ταυτοποίησης κάθε πελάτη της. Ενδεικτικά:
Όνομα, επώνυμο, πατρώνυμο, ΑΦΜ, εισόδημα, διεύθυνση κατοικίας/εργασίας, επάγγελμα, τηλέφωνα επικοινωνίας κατοικίας και εργασίας.
Τα στοιχεία αυτά πρέπει να πιστοποιούνται με τα σχετικά δικαιολογητικά που προσκομίζει ο πελάτης.
Τα στοιχεία και τα σχετικά δικαιολογητικά κάθε πελάτη πρέπει να είναι πλήρη και ορθά, ώστε να προστατεύονται τα έννομα συμφέροντα των πελατών και να διασφαλίζεται το τραπεζικό σύστημα και οι συναλλαγές που διενεργούν οι πελάτες μέσα από αυτό.
Δείτε αναλυτικά ποια στοιχεία σας είναι απαραίτητα και ποια είναι τα απαραίτητα δικαιολογητικά για την επικαιροποίηση στοιχείων.
Πότε είναι ορθά και πλήρη τα στοιχεία μου;
Πλήρη θεωρούμε τα στοιχεία σας όταν στα αρχεία μας τηρούνται όλα τα απαιτούμενα στοιχεία που οφείλουμε να έχουμε και όλα τα σχετικά δικαιολογητικά που τα πιστοποιούν, όπως ορίζονται από τη νομοθεσία.
Ορθά θεωρούμε τα στοιχεία σας όταν τα στοιχεία που τηρούνται στα αρχεία μας και τα δικαιολογητικά που τα πιστοποιούν είναι σωστά, αληθή, ακριβή και σε ισχύ.
Δείτε πώς μπορείτε να μάθετε εάν λείπουν στοιχεία ή δικαιολογητικά σας.
Λείπουν στοιχεία ή δικαιολογητικά μου; Πού μπορώ να το μάθω;
Τηλεφωνικά 24 ώρες το 24ωρο
Τηλεφωνήστε στο EuroPhone Banking:
- 2109555000
Εάν είστε πελάτης Personal Banking, τηλεφωνήστε στο EuroPhone Personal Banking:
- 2109555111
Σας ενημερώνουμε εάν τα στοιχεία σας είναι ελλιπή ή μη επικαιροποιημένα και ποια δικαιολογητικά πρέπει να προσκομίσετε για να τα ενημερώσετε ή να τα επικαιροποιήσετε.
Στα καταστήματά μας
Εναλλακτικά, για να σας ενημερώσουμε, ελάτε σε ένα κατάστημά μας.
Εάν είστε πελάτης Personal Banking, μιλήστε με τον Personal Banker σας στο κατάστημα που σας εξυπηρετεί.
Έχω ήδη προσκομίσει τα δικαιολογητικά που μου αναφέρουν. Γιατί θέλουν επικαιροποίηση;
Τα συστήματά μας δείχνουν ότι αυτά τα δικαιολογητικά λείπουν από τα αρχεία μας. Ενδεικτικά, αυτό μπορεί να συμβαίνει εάν τα είχατε προσκομίσει παλιότερα, αλλά πλέον δεν είναι σε ισχύ ή δεν είναι ακριβή, π.χ. τα δικαιολογητικά για το τηλέφωνο και την επαγγελματική διεύθυνσή σας, εάν έχετε αλλάξει δουλειά.
Για να είναι τα στοιχεία σας πλήρη και ορθά, ελάτε σε ένα κατάστημά μας με την ταυτότητά σας, το διαβατήριό σας (εφόσον είναι σε ισχύ) ή άλλο έγγραφο ταυτοποίησης και προσκομίστε τα σχετικά δικαιολογητικά που σας αναφέρουμε ότι χρειάζονται επικαιροποίηση.
Πώς επικαιροποιώ τα στοιχεία μου;
Μέσα από το e-Banking:
- Ανεβάζετε τα απαραίτητα έγγραφα επικαιροποίησης με ηλεκτρονική μεταφόρτωση εγγράφων (upload). Δεν μπορείτε να επικαιροποιήσετε τα στοιχεία ταυτοποίησής σας.
- Kάνετε επικαιροποίηση στοιχείων online μέσα από την εφαρμογή eGov KYC χωρίς δικαιολογητικά.
Αρκεί να είστε κάτοικος Ελλάδας.
Εναλλακτικά, μπορείτε να επικαιροποιήσετε τα στοιχεία σας σε ένα κατάστημά μας. Μας δίνετε τις απαραίτητες πληροφορίες για τα στοιχεία σας που έχουν αλλάξει ή είναι ελλιπή και προσκομίστε τα σχετικά δικαιολογητικά που τα πιστοποιούν.
Ο εκπρόσωπός μας αλλάζει τα στοιχεία σας που δεν ήταν ορθά ή επικαιροποιημένα, συμπληρώνει όσα ήταν ελλιπή και προσθέτει τα σχετικά δικαιολογητικά στα αρχεία μας.
Σας ενημερώνουμε ότι για την ασφάλεια όλων μας, στα καταστήματά μας εφαρμόζουμε ελεγχόμενη πρόσβαση. Δείτε τα μέτρα που λαμβάνουμε για την ασφάλεια των πελατών και των εργαζομένων μας.
Μέχρι πότε πρέπει να επικαιροποιήσω τα στοιχεία μου;
Ήδη ισχύουν απαγορεύσεις σε συναλλαγές στα καταστήματα όταν τα στοιχεία σας δεν είναι επικαιροποιημένα.
Από 01.07.2019 ισχύουν επίσης απαγορεύσεις σε συναλλαγές με e-Banking, με v-Banking, τηλεφωνικά μέσω EuroPhone Banking και στα ΑΤΜ.
Εάν επιχειρήσετε να κάνετε συναλλαγή με κάποιον από αυτούς τους τρόπους, έχετε 10 ημέρες στη διάθεσή σας για να επικαιροποιήσετε τα στοιχεία σας. Διαφορετικά, θα ενεργοποιηθούν οι απαγορεύσεις σε άλλες συναλλαγές, εκτός κι αν είστε μόνιμος κάτοικος εξωτερικού.
Για την Eurobank, όπως και όλες τις τράπεζες, η επικαιροποίηση των στοιχείων των πελατών είναι μια υποχρεωτική και συνεχής διαδικασία.
Κι αν λείπω εκτός Ελλάδας, μπορεί κάποιος άλλος να επικαιροποιήσει τα στοιχεία μου;
Όχι. Ωστόσο, μπορείτε να κάνετε επικαιροποίηση στοιχείων από όπου κι αν βρίσκεστε μέσα από το e-Banking:
- Με ηλεκτρονική μεταφόρτωση εγγράφων (upload). Δεν μπορείτε να επικαιροποιήσετε τα στοιχεία ταυτοποίησής σας.
- Χωρίς δικαιολογητικά μέσα από την εφαρμογή eGov KYC.
Κι αν δεν επικαιροποιήσω τα στοιχεία μου;
Εάν λείπουν στοιχεία ή δικαιολογητικά σας από τα αρχεία μας, δεν μπορείτε να κάνετε ανάληψη μετρητών, πληρωμές, μεταφορά χρημάτων, ενεργοποίηση αδρανούς λογαριασμού και έκδοση μπλοκ επιταγών.
Δείτε αναλυτικά ποιες συναλλαγές και ενέργειες δεν μπορείτε να κάνετε:
- Απαγορεύσεις σε συναλλαγές στα καταστήματα.
- Απαγορεύσεις σε άλλες συναλλαγές με e-Banking, με v-Banking, μέσα από το Eurobank Mobile App, τηλεφωνικά μέσω EuroPhone Banking και στα ΑΤΜ που ισχύουν από την 01.07.2019. Από τις συγκεκριμένες απαγορεύσεις εξαιρούνται οι πελάτες που είναι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού.
Τις απαγορεύσεις αυτές υπαγορεύει το ρυθμιστικό πλαίσιο που υποχρεώνει την Eurobank, όπως όλες τις ελληνικές τράπεζες, να μην προβαίνει σε συναλλαγές εάν δεν έχει πιστοποιήσει και επαληθεύσει την ταυτότητα και τα στοιχεία του πελάτη.
Στα καταστήματα ποιες συναλλαγές δεν μπορώ να κάνω πλέον εάν τα στοιχεία μου δεν είναι επικαιροποιημένα;
Ισχύουν ήδη απαγορεύσεις σε συναλλαγές και ενέργειες που γίνονται στα καταστήματά μας. Ενδεικτικά:
Ανάληψη μετρητών
- Από λογαριασμό
- Από πιστωτική κάρτα
Μεταφορά χρημάτων
- Από λογαριασμό σας
- Σε λογαριασμό δικό σας ή άλλου
Πληρωμές και πάγιες εντολές
- Ορισμός νέας πάγιας εντολής
- Διαχείριση των παλιών πάγιων εντολών
Λογαριασμοί
- Άνοιγμα λογαριασμού
- Άνοιγμα προθεσμιακής κατάθεσης
- Προσθήκη συνδικαιούχου σε λογαριασμό ή προθεσμιακή κατάθεση
Κάρτες
- Νέα χρεωστική κάρτα
- PΙΝ για χρεωστική κάρτα
- Σύνδεση χρεωστικής κάρτας με λογαριασμό
- Αποσύνδεση χρεωστικής κάρτας από λογαριασμό
- PIN για πιστωτική κάρτα
- EuroPhone Banking PIN
Κωδικοί σύνδεσης
- Νέοι κωδικοί e-Banking
Θυρίδες
- Μίσθωση θυρίδας
Ποιες άλλες συναλλαγές δεν μπορώ να κάνω εάν τα στοιχεία μου δεν είναι επικαιροποιημένα;
Εκτός από τις απαγορεύσεις σε συναλλαγές στα καταστήματά μας, από την 01.07.2019 ισχύουν απαγορεύσεις σε συναλλαγές:
- Μέσα από το Eurobank Mobile App
- Με e-Banking ή με v-Banking
- Τηλεφωνικά μέσω EuroPhone Banking
- Στα ΑΤΜ
Από τις συγκεκριμένες απαγορεύσεις εξαιρούνται οι πελάτες που είναι μόνιμοι κάτοικοι εξωτερικού.
Εάν επιχειρήσετε να κάνετε συναλλαγή με κάποιον από αυτούς τους τρόπους, έχετε 10 ημέρες στη διάθεσή σας για να επικαιροποιήσετε τα στοιχεία σας. Διαφορετικά, θα ενεργοποιηθούν οι απαγορεύσεις.
Ενδεικτικά, δεν θα μπορείτε να κάνετε:
Ανάληψη μετρητών
- Στα ΑΤΜ
Μεταφορά από/σε λογαριασμό
- Online με e-Banking, v-Banking ή από το Eurobank Mobile App
- Τηλεφωνικά μέσω EuroPhone Banking
- Στα ΑΤΜ
Πληρωμές
Δεν θα μπορείτε να χρησιμοποιείτε τον λογαριασμό σας για να πληρώνετε λογαριασμούς οργανισμών, π.χ. ΔΕΚΟ και ασφαλιστικά ταμεία:
- Online με e-Banking, v-Banking ή από το Eurobank Mobile App
- Τηλεφωνικά μέσω EuroPhone Banking
- Στα ΑΤΜ
Θα μπορείτε όμως να χρησιμοποιείτε τον λογαριασμό σας για να πληρώνετε το δάνειό σας ή την πιστωτική κάρτα.
Έκδοση EuroPhone Banking PIN
- Τηλεφωνικά μέσω EuroPhone Banking