Περισσότερα δεδομένα, μεγαλύτερη ασφάλεια
Για τη δική σας ασφάλεια στις ηλεκτρονικές συναλλαγές οι διαχειριστές των e-shop είναι πλέον υποχρεωμένοι να στέλνουν περισσότερα δεδομένα σας στην τράπεζα που έχει εκδώσει την κάρτα σας. Αυτά τα δεδομένα επιτρέπουν την αυστηρή εξακρίβωση της ταυτότητάς σας.
Έτσι όταν πραγματοποιείτε μια ηλεκτρονική συναλλαγή, μπορεί να σας ζητηθεί να ακολουθήσετε ορισμένα επιπλέον βήματα που διασφαλίζουν ότι η συναλλαγή πραγματοποιείται από εσάς.
Η διαδικασία αυτή ονομάζεται ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη (Strong Customer Authentication, SCA). Προσθέτει ένα επιπλέον επίπεδο ασφαλείας στις ηλεκτρονικές συναλλαγές σας με χρεωστική, πιστωτική ή προπληρωμένη κάρτα.
Ταυτοποίηση με 3 τρόπους
Η ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη εφαρμόζεται τη στιγμή που εκτελείτε μια ηλεκτρονική πληρωμή. Η εξακρίβωση της ταυτότητάς σας γίνεται πλέον με τη χρήση 2 ή περισσότερων στοιχείων που:
- Μόνο εσείς γνωρίζετε – π.χ. το 4-ψήφιο PIN με το οποίο συνδέεστε στο Eurobank Mobile App ή το PIN της κάρτας σας.
- Μόνο εσείς έχετε – π.χ. τον Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνετε με SMS, το κινητό σας ή κάποιο smart wearable.
- Είναι μοναδικό φυσικό χαρακτηριστικό σας – π.χ. δακτυλικά αποτυπώματα ή χαρακτηριστικά προσώπου.
Μείωση κινδύνου απάτης
Με την ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη η εξακρίβωση της ταυτότητάς σας γίνεται με μεγαλύτερη ακρίβεια και διασφαλίζεται ότι η συναλλαγή πραγματοποιείται από εσάς.
Έτσι ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος της απάτης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές με τη χρεωστική, πιστωτική ή προπληρωμένη κάρτα σας, ακόμη κι αν τη χάσετε ή σας την κλέψουν.
Δείτε αναλυτικά πώς προστατεύονται οι συναλλαγές σας με κάρτες.
Εξελιγμένα πρότυπα ασφαλείας
Το αναβαθμισμένο πρωτόκολλο ασφαλείας EMV 3DS αποτελεί εξέλιξη των υπηρεσιών 3D Secure που μπορεί ήδη να γνωρίζετε:
- Mastercard Secure Code, για ηλεκτρονικές συναλλαγές με κάρτες Mastercard. Η ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη υποστηρίζεται πλέον με το νέο πρότυπο Mastercard Identity Check (ID Check).
- Verified by Visa, για ηλεκτρονικές συναλλαγές με κάρτες Visa. Η ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη υποστηρίζεται πλέον με το νέο πρότυπο Visa Secure.
Υποστηρίζοντας το αναβαθμισμένο πρωτόκολλο ασφαλείας EMV 3DS, οι τράπεζες συμμορφώνονται με την οδηγία 2015/2366 της ΕΕ για τις υπηρεσίες πληρωμών (PSD2).
Χωρίς περίπλοκους κωδικούς
Με το κινητό σας η ταυτότητά σας εξακριβώνεται πλέον εύκολα. Μπορείτε να κάνετε συναλλαγές με ασφάλεια online, χωρίς να χρειάζεται να θυμάστε μεγάλους και περίπλοκους κωδικούς σύνδεσης.
Η ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη γίνεται:
- Με το 4-ψήφιο PIN που έχετε επιλέξει για να συνδέεστε στο Eurobank Mobile App και τη χρήση βιομετρικών χαρακτηριστικών (Touch ID ή Face ID).
- Με 2 από τα 4 ψηφία του PIN της κάρτας σας και με Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνετε στο κινητό που έχετε δηλώσει στο e-Banking, εάν δεν έχετε Eurobank Mobile App.
Δείτε βήμα-βήμα πώς γίνεται η ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη.
Πάγιες εντολές πιο απλά
Εάν έχετε ορίσει μια πάγια εντολή πληρωμής, δεν χρειάζεται ισχυρή ταυτοποίηση κάθε φορά που εκτελείται μια πληρωμή.
Η ταυτότητά σας εξακριβώνεται με ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη μόνο κατά την πρώτη πληρωμή που γίνεται με πάγια εντολή.
Με το κινητό σας
Οι ηλεκτρονικές συναλλαγές σας ολοκληρώνονται μέσα σε λίγα δευτερόλεπτα. Η εξακρίβωση της ταυτότητάς σας γίνεται με τον Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνετε στο κινητό που έχετε δηλώσει στο e-Banking.
Δείτε πώς γίνεται η ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη με έξυπνα ρολόγια.
Εάν έχετε Eurobank Mobile App
Πριν ολοκληρωθεί η ηλεκτρονική αγορά σας, λαμβάνετε ειδοποίηση στο κινητό σας (push notification) με τα στοιχεία της συναλλαγής: έμπορος, ποσό, ημερομηνία και αριθμός κάρτας (τελευταία ψηφία).
Για να ολοκληρώσετε τη συναλλαγή σας, πρέπει να γίνει εξακρίβωση της ταυτότητάς σας με τη διαδικασία της ισχυρής ταυτοποίησης πελάτη:
Με βιομετρικά χαρακτηριστικά, εφόσον το κινητό σας υποστηρίζει τεχνολογίες βιομετρικής ταυτοποίησης και έχετε ενεργοποιήσει τις λειτουργίες αυτές και στη συσκευή σας.
Σε αυτήν την περίπτωση, η ταυτότητά σας μπορεί να εξακριβωθεί:
- Με αναγνώριση προσώπου, εφόσον έχετε ενεργοποιήσει τη λειτουργία Face ID στην εφαρμογή.
ή
- Με με το δακτυλικό αποτύπωμά σας, εφόσον έχετε ενεργοποιήσει τη λειτουργία Touch ID στην εφαρμογή.
Με το 4-ψήφιο PIN που έχετε ορίσει για να συνδέεστε στο Eurobank Mobile App. Εναλλακτικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους κωδικούς e-Banking σας.
Μετά την εξακρίβωση της ταυτότητάς σας με ισχυρή ταυτοποίηση, η πληρωμή σας προωθείται για έγκριση.
Για να ολοκληρώνετε τις συναλλαγές με ισχυρή ταυτοποίηση μέσα από το Eurobank Mobile App, κατεβάστε το δωρεάν:
Εάν δεν έχετε Eurobank Mobile App
Πριν ολοκληρωθεί η ηλεκτρονική αγορά σας, στην οθόνη σας βλέπετε ειδοποίηση με τα στοιχεία της συναλλαγής: έμπορος, ποσό, ημερομηνία και αριθμός κάρτας (τελευταία ψηφία).
Για να ολοκληρώσετε τη συναλλαγή σας, συμπληρώνετε 2 από τα 4 ψηφία του PIN της κάρτας σας για την εξακρίβωση της ταυτότητάς σας. Τα ψηφία επιλέγονται με τυχαία σειρά κάθε φορά.
Στη συνέχεια, η εξακρίβωση της ταυτότητάς σας με ισχυρή ταυτοποίηση γίνεται και με Κωδικό μιας Χρήσης (OTP). Τον λαμβάνετε με SMS στο κινητό που έχετε δηλώσει στο e-Banking και τον συμπληρώνετε στο πεδίο της ειδοποίησης.
Μετά την εξακρίβωση της ταυτότητάς σας με ισχυρή ταυτοποίηση, η πληρωμή σας προωθείται για έγκριση.
Νομοθετικό πλαίσιο
Η οδηγία 2015/2366 της ΕΕ για τις υπηρεσίες πληρωμών, γνωστή και ως PSD2, ενσωματώθηκε στην εθνική νομοθεσία με τον Ν.4537/2018. Επιβάλλει τη διαδικασία ισχυρής ταυτοποίησης πελάτη (Strong Customer Authentication) στις περιπτώσεις online αγορών με κάρτα και σε άλλες περιπτώσεις.
Στο πλαίσιο της PSD2 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξέδωσε τον κανονισμό 389/2018, που θέτει τα τεχνικά πρότυπα για την αυστηρή εξακρίβωση της ταυτότητας του πελάτη. Τίθεται σε ισχύ από τις 14 Σεπτεμβρίου 2019.
Σε ποιες χώρες ισχύει
Η ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη ισχύει σε χώρες του ΕΟΧ (Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου), δηλαδή σε κράτη μέλη της ΕΕ και στη Νορβηγία, την Ισλανδία και το Λιχτενστάιν.
Ενημερωθείτε για τα δικαιώματά σας όταν κάνετε πληρωμές στην Ευρώπη με βάση την PSD2.
Στην Αμερική, την Αυστραλία και άλλες χώρες εκτός του ΕΟΧ δεν είναι υποχρεωτική η ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη. Ωστόσο, και σε αυτές τις χώρες, εάν ο έμπορος υποστηρίζει το πρότυπο Mastercard ID Check (για κάρτες Mastercard) ή Visa Secure (για κάρτες Visa), εφαρμόζεται ισχυρή ταυτοποίηση του πελάτη.
Ποιες συναλλαγές αφορά
Μεταξύ άλλων, η PSD2 αφορά :
- Ηλεκτρονικές συναλλαγές με κάρτες σε e-shop.
- Ανέπαφες πληρωμές με κάρτες στα καταστήματα.
- Πληρωμές με πάγια εντολή.
Οι τράπεζες είναι πλέον υποχρεωμένες να εξακριβώνουν την ταυτότητα των πελατών που πραγματοποιούν τέτοιου είδους πληρωμές με ισχυρή ταυτοποίηση.
Μας ρωτούν συχνά για την ισχυρή ταυτοποίηση πελάτη
Κι αν δεν έχω το κινητό μου μαζί, μπορώ να κάνω αγορές online με κάρτα;
Για να ολοκληρώσετε μια αγορά σε e-shop, απαιτείται ισχυρή ταυτοποίησή σας, που γίνεται:
- Μέσα από το Eurobank Mobile App. Επομένως, χωρίς το κινητό σας δεν μπορεί να ολοκληρωθεί η αγορά.
- Με Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνετε στο κινητό που έχετε δηλώσει στο e-Banking. Επομένως, εάν δεν έχετε μαζί το κινητό σας, ισχυρή ταυτοποίηση μπορεί να γίνει μόνο εάν έχετε έξυπνο ρολόι, βραχιόλι ή smart wearable.
Είναι πιθανόν να ζητείται PIN σε μηχανήματα POS για εξακρίβωση της ταυτότητας του πελάτη και για πληρωμές κάτω από 50€.
Ναι, εφόσον το smart wearable (π.χ. ρολόι, βραχιόλι, tablet κ.λπ.) είναι συνδεδεμένο με το κινητό που έχετε δηλώσει στο e-Banking και βλέπετε τον Κωδικό μιας Χρήσης που λαμβάνετε με SMS εκεί.
Δείτε βήμα-βήμα τη διαδικασία ισχυρής ταυτοποίησης στις ηλεκτρονικές συναλλαγές σας.