Τελετή βράβευσης των «Πρώτων εκ των Πρώτων» | Eurobank
Επιλέξτε γλώσσα Top Menu Main Menu Extra Button Menu Page Contents Footer Αναζήτηση

Τελετή βράβευσης των «Πρώτων εκ των Πρώτων»

Η πανηγυρική τελετή βράβευσης των «Πρώτων εκ των Πρώτων» αποφοίτων Λυκείου κάθε Νομού της χώρας για το σχολικό έτος 2008 – 2009, πραγματοποιήθηκε σήμερα (Πέμπτη 11 Φεβρουαρίου 2010) στην Παλαιά Βουλή στο πλαίσιο του προγράμματος «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία», που καθιέρωσε από το 2003 η Eurobank EFG. Την τελετή τίμησε με την παρουσία της η υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα 'Aννα Διαμαντοπούλου.
Με το πρόγραμμα «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία», η Eurobank επιβραβεύει κάθε χρόνο τους αριστούχους αποφοίτους με τον υψηλότερο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, από κάθε Λύκειο της χώρας, δημόσιο και ιδιωτικό, ημερήσιο και εσπερινό. Επισημαίνεται ότι το 2009, για πρώτη φορά, βραβεύονται και αριστούχοι μαθητές από Επαγγελματικά Λύκεια.
Από την έναρξη του προγράμματος «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία» το 2003 μέχρι σήμερα, οι βραβευμένοι αριστούχοι μαθητές απ’ όλη την Ελλάδα φθάνουν τους 8.129.
Στη σημερινή εκδήλωση βραβεύθηκαν 63 αριστούχοι από όλη την Ελλάδα που πέτυχαν να είναι οι άριστοι των αρίστων. Για το σχολικό έτος 2008 – 2009 έχουν συνολικά βραβευθεί 1.252 αριστούχους μαθητές από όλη την Ελλάδα σε ειδικές τελετές σε όλη την επικράτεια.
Η συνέχιση του προγράμματος «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία» έρχεται να ενισχύσει την ήδη σημαντική κοινωνική προσφορά του Ομίλου της Eurobank στην Παιδεία, παράλληλα με τις χορηγικές της δραστηριότητες και σε άλλους σημαντικούς τομείς, όπως ο Πολιτισμός, ο Αθλητισμός και το Περιβάλλον.
Στην ομιλία της, η υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κα ¶ννα Διαμαντοπούλου τόνισε: «Η Παιδεία αποτελεί τον πρωταρχικό παράγοντα οικονομικής ανάπτυξης, κοινωνικής συνοχής και προσωπικής ανέλιξης για τον καθένα αλλά και συνολικά. Με τις διαρκώς μεταβαλλόμενες ανταγωνιστικές προϋποθέσεις, η προσαρμοστικότητα, η διαρκής εκπαίδευση, η αριστεία και η επιβράβευση καθίστανται απαραίτητα συστατικά για την προσωπική ολοκλήρωση.

Πρώτη προτεραιότητά μας είναι η προσαρμογή του εκπαιδευτικού συστήματος στις απαιτήσεις και τις ανάγκες της Ελληνικής κοινωνίας και οικονομίας, με κεντρικό σύνθημα και οδηγό το «Πρώτα ο Μαθητής», όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης και  όλων των σταδίων της Δια Βίου Εκπαίδευσης και Κατάρτισης.

Σημειώνεται ότι η κα Διαμαντοπούλου δήλωσε επίσης:  «Αναρτήθηκε στο διαδίκτυο πρόσκληση ενδιαφέροντος προς όλους τους εκπαιδευτικούς να καταθέσουν κάθε καινοτομία στο χώρο της τεχνολογίας, του περιβάλλοντος και του πολιτισμού, για την οποία έχουν βραβευτεί τα τελευταία 5 χρόνια. Η παρουσίαση της δουλειάς τους θα γίνει την πρώτη εβδομάδα του Μαρτίου, θα διανεμηθεί σε όλα τα σχολεία και θα αναρτηθεί στο διαδίκτυο. Στόχος μας είναι να αναδείξουμε τους Έλληνες εκπαιδευτικούς που πρωτοπορούν, γιατί κοινωνία χωρίς τους εκπαιδευτικούς στην πρωτοπορία δεν μπορεί να υπάρξει. Καλούνται σήμερα, όσοι εκπαιδευτικοί επιθυμούν, να καταθέσουν τη δουλειά τους. Από την επόμενη  χρονιά το Υπουργείο Παιδείας θα αναδεικνύει τα 100 καινοτόμα σχολεία και τους 100 καινοτόμους  εκπαιδευτικούς  κάθε χρόνο.»
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank κ. Νικόλαος Νανόπουλος τόνισε ότι «Στόχος μας είναι μέσα από το πρόγραμμα αυτό να ενθαρρύνουμε με συμβολικό τρόπο την προσπάθεια των νέων μας για παιδεία και μόρφωση, σαν την πιο ασφαλή οδό προς την προσωπική και επαγγελματική τους εξέλιξη και ευτυχία.  Μέσα από την ολοκληρωμένη παιδεία διαμορφώνουμε υπεύθυνα τις προσωπικές μας επιλογές, και δίνουμε αξία και δύναμη στην ελευθερία, που είναι το πιο πολύτιμο πνευματικό και κοινωνικό αγαθό για τον άνθρωπο.  Ελευθερία έκφρασης και ανάπτυξης ιδεών, και ελευθερία ατομικών επιλογών και πλοήγησης με γνώμονα μια προσωπική πυξίδα. Είναι όμως γεγονός ότι σήμερα, πολύ περισσότερο από ότι στο παρελθόν, οι νέοι μας ζουν σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας, κατάρρευσης αξιών και προτύπων, αλλά και μεγάλων απαιτήσεων και ανταγωνισμού.  Η πρωτοφανής πράγματι κρίση στην παγκόσμια οικονομία και πρόσφατα στη χώρα μας, που εμείς οι μεγαλύτεροι προκαλέσαμε, δημιουργεί αμείλικτα ερωτηματικά και ένα κλίμα απογοήτευσης, ανασφάλειας ή ακόμη και φόβου, κλονίζοντας την εμπιστοσύνη των νέων στο ίδιο τους το μέλλον. Μονολεκτικές ή απλουστευτικές απαντήσεις στα σύνθετα ερωτήματα που εγείρονται δεν υπάρχουν.  Ούτε όμως, άκριτες αμφισβητήσεις, γενικευμένοι αφορισμοί ή ισοπεδωτικές λογικές, δίνουν ποτέ διέξοδο σε τίποτα και σε κανέναν, αλλά οδηγούν μόνο σε πνευματικό μαρασμό, οπισθοδρόμηση και αποτυχία.

Η Γνώση και η Παιδεία αποτελούν λοιπόν θεμέλιο λίθο μιας πολιτισμένης κοινωνίας, και απαραίτητη προϋπόθεση για την ατομική και συλλογική εξέλιξη, ελευθερία και ανάπτυξη.  Είναι υποχρέωση όλων μας να προσπαθούμε συνειδητά και με ειλικρίνεια να την προστατεύσουμε από κάθε κίνδυνο απαξίωσης».
Εκ μέρους των βραβευθέντων, η κα Αναστασία Κορέντη, Πρώτη των Πρώτων κατά το σχολικό έτος 2008 -2009, απόφοιτος του 4ου Γεν. Λυκείου Βόλου και σήμερα φοιτήτρια στην σχολή Πολιτικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου,  τόνισε: «Τέτοιες εκδηλώσεις όπως το Πρόγραμμα «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία», αποτελούν για μας, το νεαρό δυναμικό της χώρας, κίνητρο για περαιτέρω προσπάθεια. Κι όταν στον νέο δίνονται κίνητρα, πιστέψτε με, θα το ανταποδώσει με το παραπάνω στη κοινωνία με το ρόλο που θα επιλέξει να διαδραματίσει ο ίδιος σ' αυτή. Γιατί η γενιά μου, αυτή η γενιά που συχνά διχάζεται, που αμφισβητείται, έχει να επιδείξει κι αυτό το πρόσωπο, της μελέτης και της προόδου, αφού, για να πετύχουμε όλα αυτά που ζητάμε, χρειαζόμαστε τα κατάλληλα πνευματικά εφόδια».

Αξίζει να σημειωθεί ότι η Υπουργός κατά τη διάρκεια της βράβευσης ανακοίνωσε την τοποθέτηση της Αναστασίας Κορέντη στο Δ.Σ. του Ινστιτούτου Νεολαίας της Γενικής Γραμματείας της Νέας Γενιάς.
Το συντονισμό της εκδήλωσης είχε η φοιτήτρια στο τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, κα Κυριακή Καζά, αριστεύσασα κατά τη σχολική περίοδο 2006 - 2007.
Στην εκδήλωση παρέστησαν, μεταξύ άλλων, υφυπουργοί, βουλευτές, πρυτάνεις και εκπρόσωποι όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης καθώς και παράγοντες της οικονομικής και κοινωνικής ζωής του τόπου.