Τους 213 αριστούχους απόφοιτους Γενικών Λυκείων του Πειραιά, της Δυτικής, Νότιας και Ανατολικής Αττικής, με τον υψηλότερο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, βράβευσε χθες (23/10/2007) η Τράπεζα Eurobank EFG.
Η εκδήλωση εντάσσεται στο Χορηγικό Πρόγραμμα «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία» που, από το 2003, υλοποιεί η Eurobank και αποσκοπεί στην ηθική και υλική επιβράβευση, κάθε χρόνο, του αριστούχου μαθητή ή μαθήτριας καθενός από τα περίπου 1.300 Γενικά Λύκεια της χώρας που πέτυχαν τον υψηλότερο βαθμό εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Στο πλαίσιο του Προγράμματος, συμπεριλαμβανομένου και του τρέχοντος έτους έχουν βραβευθεί 5.674 μαθητές και μαθήτριες. Ειδικώς, για το 2007, βραβεύονται 1.163 μαθητές και μαθήτριες. Συνολικά το Πρόγραμμα αφορά σε περίπου 230.000 μαθητές Λυκείων και πραγματοποιείται με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας.
Κύριος σκοπός του Προγράμματος «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία» είναι η επιβράβευση της προσπάθειας των νέων ανθρώπων για την κατάκτηση της γνώσης και η αναγνώριση των ικανών και των άξιων που αποτελούν προοπτική και εγγύηση για το μέλλον. Στόχος της Eurobank είναι να αναδείξει μέσα από τη συμβολική επιβράβευση των καλύτερων, τη διαχρονική σημασία αξιών που εμπνέουν και συνοδεύουν τους νέους στην προσπάθεια διεκδίκησης ενός μέλλοντος με αξιώσεις και με διακριτό το στίγμα της δημιουργικότητας και της πρωτοπορίας.
Παράλληλα με τους μαθητές και μαθήτριες βραβεύεται τιμητικά και το Λύκειο απ΄ όπου αποφοίτησε ο αριστούχος μαθητής ή μαθήτρια με τον μεγαλύτερο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ανά νομό ή ανά εκπαιδευτική περιφέρεια, όσον αφορά στους νομούς Αττικής και Θεσσαλονίκης.
Ο Υφυπουργός Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων, κ. Σπύρος Ταλιαδούρος, στο χαιρετισμό που απηύθυνε επεσήμανε μεταξύ άλλων: «Σε μία εποχή που χαρακτηρίζεται από την επανάσταση της γνώσης και της τεχνολογίας, των ταχύτατων αλλαγών σε παγκόσμια κλίμακα, των αναδιαρθρώσεων στην οικονομία, την παραγωγική διαδικασία, την αγορά εργασίας, των σημαντικών βημάτων για την ευρωπαϊκή ενοποίηση και της αυξανόμενης αξιοποίησης στις τεχνολογίες πληροφορικής και επικοινωνίας σε κάθε πτυχή της ανθρώπινης δραστηριότητας, η εκπαίδευση αποτελεί έναν από τους τομείς αιχμής των αναπτυγμένων χωρών. Με βάση τα δεδομένα αυτά, κάθε εκπαιδευτικό σύστημα οφείλει να προάγει τη δημιουργική άμιλλα και την αξιοκρατία, να παρέχει υψηλού επιπέδου μόρφωση και δυνατότητες διαρκούς εξομοίωσης με το εξελισσόμενο περιβάλλον γνώσεων και τεχνολογιών. Οι κύριοι άξονες της εκπαιδευτικής πολιτικής πρέπει να είναι: ποιότητα, αξιολόγηση, πόροι, δια βίου μάθηση, αξιοποίηση των τεχνολογιών. Στο πλαίσιο των προκλήσεων αυτών, καλούμαστε όλοι να καταβάλλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού μας συστήματος στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κεντρικός στόχος της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας αποτελεί η επεξεργασία και υλοποίηση μίας ολοκληρωμένης στρατηγικής για την αναβάθμιση της ελληνικής εκπαίδευσης, ώστε οι Έλληνες πολίτες να έχουν ισότιμες ευκαιρίες πρόσβασης σε ένα εκπαιδευτικό σύστημα εφάμιλλο προς τα ευρωπαϊκά και διεθνή συστήματα».
Ο Γενικός Διευθυντής της Eurobank, κ. Νικόλαος Παυλίδης, τόνισε ότι «Στόχος της Eurobank είναι να ενθαρρύνει, την προσπάθεια των νέων, για μόρφωση και εκπαίδευση σαν την πιο ασφαλή διέξοδο για την προσωπική και την επαγγελματική τους εξέλιξη. Παράλληλα, επιθυμούμε να αναδείξουμε, με συμβολικό τρόπο, τη σημασία ορισμένων διαχρονικών αξιών, που θεωρούμε ότι πρέπει να βρίσκονται πίσω από κάθε ατομική αλλά και συλλογική προσπάθεια, για ανάπτυξη, πρόοδο και ευημερία. Το ενδιαφέρον της Eurobank για την Παιδεία δεν είναι μόνο θεωρητικό. Είναι ουσιαστικό και συνεπάγεται συγκεκριμένο προσανατολισμό και φιλοσοφία σε όλες τις δραστηριότητές της. Η επιτυχημένη πορεία του Τραπεζικού μας Ομίλου είναι το αποτέλεσμα μιας συγκροτημένης στρατηγικής που στηρίχθηκε στη συνεχή και συνεπή συλλογική προσπάθεια της οικογένειας των 21.000 και πλέον ανθρώπων του. Ανθρώπων που διακρίνονται για το ζήλο και τη συνέπειά τους, για τη διαρκή προσπάθεια βελτίωσης των ικανοτήτων τους, για την επιδίωξη του καλύτερου αποτελέσματος. Προσπαθούμε πάντα να παραμένουμε προσηλωμένοι στις αξίες αυτές και να τις μετουσιώνουμε σε καθημερινή πρακτική. Είναι επίσης ενδεικτικό ότι, οι άνθρωποι που στελεχώνουν την Eurobank διαθέτουν υψηλό επίπεδο κατάρτισης. Πάνω από 50%, είναι κάτοχοι πτυχίου ανωτέρων ή ανωτάτων σχολών, ενώ ένα 13% διαθέτει τίτλο μεταπτυχιακών σπουδών ή διδακτορικό τίτλο. Το χορηγικό πρόγραμμα της Eurobank για την Παιδεία, που εξελίσσεται σε έναν ζωντανό και επιτυχημένο θεσμό, θέλουμε να αποτελέσει μια στερεή, διαχρονική γέφυρα επικοινωνίας με την ευρύτερη κοινωνία ιδιαίτερα δε με τους νέους».
Στην εκδήλωση παραβρέθηκαν οι βουλευτές κκ. Βασίλης Μιχαλολιάκος και Νικόλαος Καντερές, ο πρύτανης του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου κ. Αν. Κυριακούσης, ο Μητροπολίτης Μεγάρων και Σαλαμίνος κ. Βαρθολομαίος, ο νομάρχης Αν. Αττικής κ. Λ. Κουρής, εκπρόσωποι της εκπαιδευτικής κοινότητας και μέλη των οικογενειών των βραβευθέντων.