Επιλέξτε γλώσσα Top Menu Main Menu Extra Button Menu Page Contents Footer Αναζήτηση

Ποσειδώνια

Με την καθιερωμένη εκδήλωση για τα μέλη της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας η Eurobank EFG ουσιαστικά εγκαινίασε και φέτος τη μεγάλη διεθνή ναυτιλιακή έκθεση των Ποσειδωνίων, που πρόκειται να γίνει στις 4-8 Ιουνίου στην Αθήνα.

Στην εκδήλωση παρέστησαν ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank EFG κ. Νiκόλαος Νανόπουλος καθώς και οι Αναπληρωτές Διευθύνοντες Σύμβουλοι κ.κ. Νικόλαος Καραμούζης, Βύρων Μπαλλής και Μιχάλης Κολακίδης και περισσότεροι από 200 εκπρόσωποι της ελληνικής ναυτιλιακής κοινότητας, που είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν την ομιλία του Δρ. Martin Stopford, που χαρακτηρίζεται ως «γκουρού» σε θέματα Ναυτιλίας.
Την εκδήλωση άνοιξε ο κ. Νανόπουλος, ο  οποίος αναφερόμενος στην μακροοικονομική κατάσταση της χώρας, τόνισε ότι «η συλλογική μας απάντηση σε αυτήν την πρωτόγνωρη κρίση θα πρέπει να είναι η επικέντρωση των προσπαθειών μας αποκλειστικά στη σταθεροποίηση και αναδιάρθρωση της ελληνική οικονομίας σε συνεργασία με τους Ευρωπαίους εταίρους μας –συμπληρώνοντας και βελτιώνοντας τους όρους του Μνημονίου– όπως υπαγορεύουν οι τρέχουσες συνθήκες – καθώς και η έμφαση στις πολιτικές και τις πρωτοβουλίες που στηρίζουν την ανάπτυξη, προωθούν τις ιδιωτικές επενδύσεις και ενθαρρύνουν την υγιή επιχειρηματικότητα». Σχετικά με τις εξελίξεις στο τραπεζικό σύστημα, ο κ. Νανόπουλος ανέφερε: «η πλήρης υποστήριξη στην πρωτοβουλία του PSI ήταν η ενδεδειγμένη απόφαση για τις ελληνικές τράπεζες. Η απόφαση αυτή είχε βαρύτατο κόστος για τους Μετόχους και επηρέασε καθοριστικά τόσο την κεφαλαιακή θέση όσο και τα οικονομικά αποτελέσματα των τραπεζών. Η διαδικασία της ανακεφαλαιοποίησης, που βρίσκεται υπό διαβούλευση αυτήν την περίοδο, θα καλύψει τις ζημίες από το PSI καθώς και αυτές που θα προκύψουν από την διαγνωστική άσκηση της Black- Rock και δίνει τη δυνατότητα μιας νέας αρχής, σταθερότητας, εμπιστοσύνης και ανάκτησης της διεθνούς αξιοπιστίας για τις ελληνικές τράπεζες». Ο κ. Νανόπουλος τόνισε ότι «τα κεφάλαια των ελληνικών τραπεζών ενισχύονται αρχικά με τη χρήση των κεφαλαίων του ΤΧΣ, εκ των οποίων τα 18 δισ. ευρώ έχουν ήδη διατεθεί στις τέσσερεις μεγάλες τράπεζες. Στη συνέχεια, το πλαίσιο της ανακεφαλαιοποίησης θα πρέπει να σχεδιαστεί και να οριστικοποιηθεί, πριν κληθεί η συμβολή των ιδιωτικών κεφαλαίων» και υπογράμμισε ότι «σε αυτό το πλαίσιο πρέπει να ληφθούν κρίσιμες αποφάσεις που συμπεριλαμβάνουν τον χαρακτήρα του ελληνικού τραπεζικού συστήματος και αν αυτός θα παραμείνει προσανατολισμένος στον ιδιωτικό τομέα ή θα κυριαρχηθεί από κρατικά ιδρύματα  με όλες τις προφανείς και ανεπιθύμητες συνέπειες». «Κατά τη γνώμη μας, επιβάλλεται να διατηρηθεί ο ιδιωτικός χαρακτήρας του ελληνικού τραπεζικού συστήματος όχι μόνο για να περιοριστεί το ποσό των δημοσίων κεφαλαίων που θα πρέπει να δεσμευτούν στις ελληνικές τράπεζες και να περιοριστεί η επιβάρυνση των φορολογουμένων, αλλά και για να διασφαλιστεί ότι οι κρίσιμες και σημαντικές αποφάσεις θα ληφθούν στη βάση διαφανών και αναπτυξιακών οικονομικών και χρηματοοικονομικών κριτηρίων» είπε ο κ. Νανόπουλος.
Ο Δρ. Stopford  παρουσίασε τους ιστορικούς κύκλους της Ναυτιλίας σε μια πρωτότυπη και ζωντανή παρουσίαση, επισημαίνοντας ότι έχουμε ήδη εισέλθει σε έναν ακόμη νέο κύκλο και ότι ο επιχειρηματίας που θα διαβάσει γρήγορα τα σημάδια των καιρών και  ενεργήσει σύμφωνα με αυτά, θα δικαιωθεί. «Η Ναυτιλία ποτέ δεν ήταν ένα εύκολο παιχνίδι για να συμμετάσχει κανείς. Φαίνεται ότι θα έχουμε μπροστά μας μια δύσκολη δεκαετία με την έλλειψη ρευστότητας να έχει μόλις αρχίσει. Χρειάζεται υπομονή» τόνισε. «Οι χαμηλές αποδόσεις, το υψηλό κόστος καυσίμων και τα προβλήματα στη διαθεσιμότητα της χρηματοδότησης υποδεικνύουν ότι θα έχουμε μια δεκαετία όπου θα έχει σημασία ο έλεγχος του κόστους και χρειάζεται μια στρατηγική προσεκτικού επενδυτικού οπορτουνισμού» πρόσθεσε ο ίδιος. Τα νεότευκτα πλοία αποτιμώνται σε επίπεδα fair value αυτήν την εποχή αλλά ο Δρ. Stopford προειδοποίησε ότι κρύβονται και μεγάλοι κίνδυνοι περαιτέρω διόρθωσης των τιμών. Καθώς η δανειοδότηση παραμένει δύσκολη, όπως και η πρόσβαση σε ίδια κεφάλαια, για μια ακόμη φορά η συσσωρευμένη ρευστότητα αποκτά ιδιαίτερη σημασία για τις μεσαίου μεγέθους και μικρότερες ναυτιλιακές μονάδες.. Αναφερόμενος στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του ελληνόκτητου στόλου, ο Δρ. Stopford παρατήρησε ότι κυριαρχείται από παίκτες μεσαίου μεγέθους με μεγάλη διασπορά τύπων πλοίων. Η κατάσταση στα δεξαμενόπλοια και τα πλοία ξηρού φορτίου είναι σήμερα ικανοποιητική αλλά πρέπει να αναμένουμε ένα μακρύ «ταξίδι» διορθώσεων. Τα πλοία μεταφοράς container έχουν αναντίστοιχα μικρή παρουσία στα ελληνόκτητα χαρτοφυλάκια ενώ σημαντικό ζήτημα είναι η αντιμετώπιση των νέων κανονισμών, ιδίως σε σχέση με την προστασία του περιβάλλοντος και την απόσυρση των μονοπύθμενων».
Ο Martin Stopford είναι απόφοιτος του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και Διδάκτωρ στα Διεθνή Οικονομικά από το London University.
Κατά την σταδιοδρομία του των 41 ετών στο χώρο της Ναυτιλίας διετέλεσε Γενικός Διευθυντής Ανάπτυξης Εργασιών στα Βρετανικά Ναυπηγεία, Global Shipping Economist στην Τράπεζα Chase Manhattan NA, Διευθύνων Σύμβουλος στην Lloyd’s Maritime Information Services και εκτελεστικός διευθυντής της Clarksons PLC.  Αυτή τη στιγμή είναι Πρόεδρος της Clarkson Research Services Ltd (CRSL).O Martin είναι επίσης visiting Professor στο Cass Business School στο Λονδίνο στο Dalian Maritime University στην Κίνα, στο Newcastle University και στο Copenhagen Business School.Είναι Επίτιμος Διδάκτωρ του Solvent University και το 2010 έλαβε τιμητικό  βραβείο για το συνολικό του έργο από την Lloyds List Global Shipping Awards.
Οι εκδόσεις του περιλαμβάνουν το “Maritime Economics”, 3η έκδοση, το πιο διαδεδομένο ναυτιλιακό σύγγραμμα, έκδοσης 2009 καθώς και σειρά μελετών πάνω στα ναυτιλιακά οικονομικά και τη ναυτιλιακή οικονομία.