Επιλέξτε γλώσσα Top Menu Main Menu Extra Button Menu Page Contents Footer Αναζήτηση

Οι Πρώτοι των Πρώτων

Παρουσία του Προέδρου της Δημοκρατίας κ. Κάρολου Παπούλια πραγματοποιήθηκε σήμερα (Τρίτη 17 Μαρτίου 2009) στην Παλαιά Βουλή η βράβευση των «Πρώτων εκ των Πρώτων» αποφοίτων Λυκείου κάθε  Νομού της χώρας, στο πλαίσιο του προγράμματος «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία», που καθιέρωσε από το 2003 η Eurobank EFG.
Με το πρόγραμμα «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία», η Eurobank επιβραβεύει κάθε χρόνο τους αριστούχους αποφοίτους με τον υψηλότερο βαθμό πρόσβασης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, από κάθε Λύκειο της χώρας, δημόσιο και ιδιωτικό, ημερήσιο και εσπερινό. Για τη σχολική περίοδο 2007-2008 βραβεύθηκαν 1.199 απόφοιτοι, ενώ από την έναρξη του προγράμματος το 2003 μέχρι σήμερα  έχουν βραβευθεί συνολικά 7.000 αριστούχοι μαθητές.
Η συνέχιση του προγράμματος «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία» έρχεται να ενισχύσει την ήδη σημαντική κοινωνική προσφορά του ομίλου Eurobank EFG στην Παιδεία, παράλληλα με τις χορηγικές της δραστηριότητες και σε άλλους σημαντικούς τομείς, όπως ο Πολιτισμός, ο Αθλητισμός και το Περιβάλλον.
Στην ομιλία του ο υφυπουργός Εθνικής Παιδείας & Θρησκευμάτων κ. Ανδρέας Λυκουρέντζος μεταξύ άλλων τόνισε:  «Η συνεχιζόμενη ήδη επί εξαετία ευγενής πρωτοβουλία της Εurobank για τη βράβευση των αποφοίτων των Λυκείων, οι οποίοι επρώτευσαν και αρίστευσαν, αποτελεί αναμφισβήτητα μία σημαντική πράξη ηθικής επιδοκιμασίας και αναγνώρισης του προσωπικού αγώνα καθενός από τους βραβευόμενους  για μάθηση και γνώση. Επιπρόσθετα, η βράβευση αυτή δηλώνει ότι ο αγώνας για την παιδεία και τη μόρφωση της νεολαίας μας, δηλαδή ο αγώνας για την πραγματική πρόοδο και την ευημερία της πατρίδος μας, αποδίδει μόνον όταν είναι συστηματικός και επίπονος. Όταν είναι ξένος και αντίθετος προς την ευκολία και τον εφησυχασμό και το κυριότερο, όταν διαπνέεται από τις οικουμενικές αξίες της ελληνικής παιδείας. Και ταυτοχρόνως, όταν ο αγώνας αυτός ανταποκρίνεται στις τεχνολογικές και λοιπές επιστημονικές εξελίξεις καθώς και στις σύγχρονες κοινωνικές ανάγκες.
Με την πίστη στην αναβάθμιση αυτής της παιδείας, που διαπλάθει σκεπτόμενους και ενάρετους πολίτες και προάγει τις παραγωγικές δυνάμεις της κοινωνίας μας, διεξάγουμε τίμιο, ειλικρινή και απροσχημάτιστο διάλογο και ευελπιστούμε στην κοινή ανταπόκριση σε αυτόν, για να συμφωνήσουμε σε κοινές επιλογές, οι οποίες θα διασφαλίσουν μια αισιόδοξη προοπτική για το μέλλον της ελληνικής εκπαιδευτικής κοινότητος, για το αύριο την ελληνικής κοινωνίας, μιας κοινωνίας προόδου και σημαντικών κατακτήσεων».
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Eurobank κ. Νικόλαος Νανόπουλος τόνισε ότι «Μέσα από το πρόγραμμά μας «Η Μεγάλη Στιγμή για την Παιδεία» θέλουμε να ενθαρρύνουμε με συμβολικό τρόπο την προσπάθεια των νέων μας για παιδεία και μόρφωση, σαν την πιο ασφαλή οδό προς την προσωπική και επαγγελματική τους εξέλιξη και ευτυχία.  Θέλουμε επίσης, να αναδείξουμε αξίες όπως η υπευθυνότητα, η αναζήτηση της ποιότητας, η ευγενής άμιλλα, η δημιουργική φιλοδοξία, η κριτική επιδίωξη της γνώσης, η διεκδίκηση της επιτυχίας και της διάκρισης, με μέτρο το ήθος. Είναι γεγονός ότι σήμερα, οι νέοι μας ζουν σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας, κατάρρευσης αξιών και προτύπων, αλλά και μεγάλων απαιτήσεων και ανταγωνισμού. Η πρωτοφανής πράγματι κρίση στην παγκόσμια οικονομία δημιουργεί ένα κλίμα απογοήτευσης, ανασφάλειας ή ακόμη και φόβου, κλονίζοντας την εμπιστοσύνη των νέων στο ίδιο τους το μέλλον.  Συχνά, αυτά τα συναισθήματα προκαλούν στους νέους μας θυμό και έντονες αντιδράσεις καθώς νοιώθουν πως οι αγωνίες και τα όνειρά τους δεν βρίσκουν ανταπόκριση στη σύγχρονη κοινωνία μας.  Όμως, άκριτες αμφισβητήσεις, τυφλή οργή, γενικευμένοι αφορισμοί, ισοπεδωτικές λογικές, δεν δίνουν ποτέ διέξοδο σε τίποτα και σε κανέναν, αλλά οδηγούν μόνο σε πνευματικό μαρασμό, οπισθοδρόμηση και αποτυχία.  Όλοι μας, αλλά πολύ περισσότερο οι νέοι μας, θα πρέπει να βρουν το δικό τους μίτο για το δικό τους δρόμο, μέσα από μια διαδικασία που να στηρίζεται σε θεσμούς και αξίες. Και η προσπάθεια αυτή είναι άμεσα συνδεδεμένη με μια Παιδεία που να μπορεί να τους εμπνέει και να τους εφοδιάζει με ικανότητες και δεξιότητες, που θα τους καταστήσουν ικανούς να ανοίξουν το δρόμο για το δικό τους μέλλον, για την υλοποίηση των επιλογών και των στόχων τους. Για το λόγο αυτό, μια σύγχρονη Παιδεία,, αποτελούν αναμφίβολα στόχο εθνικής σημασίας και την μεγαλύτερη πρόκληση και επένδυση για το μέλλον.  Αυτή η Παιδεία είναι δικαίωμα για τους νέους μας και υποχρέωση όλων μας».
Εκ μέρους των βραβευθέντων, η κα Κυριακή Καζά, αριστούχος του Γεν. Λυκείου Αιγινίου Πιερίας και σήμερα φοιτήτρια στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης τόνισε: «Αναμφισβήτητα, οι Πανελλαδικές εξετάσεις αποτελούν την πρώτη δοκιμασία που καλούμαστε ως νέοι να αντιμετωπίσουμε, στη δύσβατη πορεία προς την επιστημονική κατάρτιση και την επαγγελματική μας αποκατάσταση. Η προσπάθειά μας να κερδίσουμε το στοίχημα αυτό, στέφθηκε με επιτυχία και η αναγνώρισή της στη σημερινή τελετή μάς οπλίζει με αποφασιστικότητα και μαχητικότητα και μας ενθαρρύνει να συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε για το καλύτερο δυνατό. Συνεχίστε να μας παρέχετε τα κίνητρα και από την πλευρά μας δεσμευόμαστε ότι θα καταβάλουμε τη βέλτιστη προσπάθεια ώστε να οικοδομήσουμε ένα πιο φωτεινό και αισιόδοξο μέλλον».

Επίσης η κα Έλενα Μαυρωνά, αριστούχος του 4ου Γεν. Λυκείου Κέρκυρας και σήμερα φοιτήτρια στην Ιατρική Σχολή Θεσσαλονίκης τόνισε: «Στην προετοιμασία για τις πανελλήνιες, προχώρησα είτε επειδή έτσι έπρεπε, είτε χάρη στην οικογένειά μου και στα πρόσωπα που μου έδωσαν εμπιστοσύνη, είτε χάρη σε μια ιδέα, όχι καλά ορισμένη αλλά σταθερή, ότι αυτό ήταν το ενδιάμεσο για την ευκαιρία μου να κάνω κάτι σημαντικό. Στην προσπάθεια αυτή, έμαθα για πρώτη φορά τη λέξη έμπνευση και έμαθα να την αγαπώ περισσότερο από κάθε άλλη, γιατί νιώθω ότι αυτά τα 8 γράμματά της στη σειρά είναι ικανά να μας δώσουν τη δύναμη να αντιμετωπίσουμε τη ζωή όπως αυτή αξίζει».
Οι δύο αριστούχες απόφοιτοι ήταν οι πρώτες εκ των πρώτων σε όλη την Ελλάδα και ισοβάθμησαν.
Στην εκδήλωση παρέστησαν, μεταξύ άλλων, υφυπουργοί, βουλευτές, πρυτάνεις και εκπρόσωποι όλων των βαθμίδων της εκπαίδευσης καθώς και παράγοντες της οικονομικής και κοινωνικής ζωής του τόπου.

Το συντονισμό της εκδήλωσης είχε ο φοιτητής της Ιατρικής Σχολής Αθηνών, κ. Νικόλας Σπετσιέρης αριστεύσας κατά τη σχολική περίοδο 2006 - 2007.