Τα βασικά για το SEO
- Μηχανή αναζήτησης της Google: Πώς λειτουργεί και πώς σχετίζεται με το SEO και τον διαδικτυακό τόπο της επιχείρησής σας.
- SEO (Search Engine Optimisation): Τι είναι η διαδικασία βελτιστοποίησης του διαδικτυακού τόπου σας και πώς σας βοηθά να πετυχαίνετε καλύτερα αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.
- Οι πιο σημαντικοί αλγόριθμοι της Google: Panda, Penguin, Hummingbird, Pigeon, RankBrain, Mobilegeddon.
- SEO βελτιστοποίηση website (on-site ή on-page SEO): Τεχνικός έλεγχος, έρευνα για λέξεις-κλειδιά και ένταξη στο περιεχόμενο των ιστοσελίδων, δημιουργία εσωτερικών συνδέσμων, στόχευση ιστοσελίδων.
- SEO βελτιστοποίηση εκτός website (off-site ή off-page SEO): Δημιουργία και προσέλκυση συνδέσμων από άλλους διαδικτυακούς τόπους (link building).
Διαβάστε εδώ όλο το περιεχόμενο που ακούγεται στο webinar Εισαγωγή στο SEO. Μπορείτε επίσης να το αποθηκεύσετε.
Κατεβάστε το transcript του webinar Εισαγωγή στο SEO. (81 KB)
- Σας καλωσορίζουμε στη νέα πρωτοβουλία της Eurobank για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεων.
- Σε αυτό το βίντεο για τη νέα ψηφιακή εποχή παρουσιάζουμε τη διαδικασία του Search Engine Optimisation (SEO).
- Η διαδικασία SEO περιλαμβάνει όλες εκείνες τις σύγχρονες τεχνικές και διαδικασίες που χρησιμοποιούμε ώστε να επιτύχουμε την εμφάνιση ενός website σε μια υψηλή θέση στα οργανικά αποτελέσματα στις μηχανές αναζήτησης.
Σκοπός μας είναι τόσο να επιτύχουμε μια υψηλή θέση για τις λέξεις-κλειδιά που μας ενδιαφέρουν όσο και να διατηρήσουμε αυτή την υψηλή θέση στη διάρκεια του χρόνου. - Για να κατανοήσουμε τη λειτουργία και τη χρήση του SEO, θα πρέπει να απαντήσουμε στην ερώτηση τι είναι μια μηχανή αναζήτησης και πώς λειτουργεί.
- Η Google, για να ανακαλύψει όλες τις ιστοσελίδες και τα δεδομένα που υπάρχουν στο διαδίκτυο, χρησιμοποιεί κάποια robots, τα οποία ονομάζονται bots, spiders ή crawlers.
Δουλειά του bot είναι να βρίσκει documents, ακολουθώντας κατά κύριο λόγο απλά html links. - Καθημερινά, τα Google bots εξερευνούν και αποθηκεύουν στη βάση δεδομένων της Google πάνω από 60 τρισ. σελίδες και δεδομένα.
Ύστερα, η Google τα κάνει προσιτά στους χρήστες, όταν αυτοί πραγματοποιήσουν κάποια σχετική αναζήτηση μέσα από τη μηχανή αναζήτησης, τραβώντας στοιχεία από το INDEX. - Κάθε φορά που κάποιος χρήστης πραγματοποιεί κάποια αναζήτηση, η Google εμφανίζει όλα τα αποτελέσματα που θεωρεί σχετικά και τα εμφανίζει κατά σειρά προτεραιότητας σύμφωνα με τον αλγόριθμό της, ο οποίος αλλάζει συνέχεια.
- Τέλος, το τρίτο και τελευταίο κομμάτι αφορά την εφαρμογή κανόνων και πολιτικών, όπως για παράδειγμα την επιβολή ποινών όταν κάποιος χρήστης πάει να ξεγελάσει τον αλγόριθμό της.
- Ανάλογα με τις εξελίξεις και τις αλλαγές, η Google αλλάζει και τους αλγόριθμούς της.
Με βάση αυτούς τους αλγόριθμους πραγματοποιείται η κατάταξη στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Αντίστοιχα, το SEO ακολουθεί, ενώ σε πολλές περιπτώσεις προβλέπει τις σχετικές αλγοριθμικές αλλαγές. - Εδώ αποτυπώνονται οι σημαντικότεροι αλγόριθμοι που επηρεάζουν την κατάταξη στις μηχανές αναζήτησης.
Ο Panda προσπαθεί να εντοπίσει τις ιστοσελίδες με περιεχόμενο χαμηλής ποιότητας, π.χ. υψηλός αριθμός διαφημίσεων, περιεχόμενο που είναι προϊόν αντιγραφής από άλλα websites κ.λπ.
Ο Penguin προσπαθεί να εντοπίσει τα links που δεν δημιουργούνται φυσικά.
Ο Hummingbird διαμορφώνει τα αποτελέσματα αναζήτησης για τις αναζητήσεις που σχετίζονται με κάποια ερώτηση, για παράδειγμα πώς θα χρησιμοποιήσω το Skype.
Ο Pigeon διαμορφώνει τα αποτελέσματα αναζήτησης για τις αναζητήσεις που σχετίζονται με τοπικές πληροφορίες, για παράδειγμα, κατά την αναζήτηση στάση τρένο, η Google εμφανίζει τις κοντινότερες στάσεις.
Ο RankBrain είναι ένας από τους εξυπνότερους αλγόριθμους της Google, καθώς βασίζεται σε μια λογική Artificial Intelligence, που σκοπό έχει να μαθαίνει τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους πραγματοποιούνται οι αναζητήσεις και να εμφανίζει τα πιο σχετικά αποτελέσματα.
Τέλος, ο Mobilegeddon αφορά ξεχωριστά αποτελέσματα για mobile και desktop αναζητήσεις, ανάλογα με τη βελτιστοποίηση της mobile εκδοχής ενός website. - Έχοντας υπόψη το πώς λειτουργεί η Google και τις συνεχείς αλλαγές στον αλγόριθμό της, είμαστε σε θέση να διαμορφώσουμε τις ενέργειες που απαιτούνται για να παρέμβουμε στα αποτελέσματά της.
Αυτές οι ενέργειες διαχωρίζονται σε δύο διαφορετικές φάσεις:
-Το on-site ή on-page optimisation, που αφορά αλλαγές και βελτιστοποιήσεις στο περιεχόμενο του ίδιου του website.
-Το off-site ή off-page optimisation, που περιλαμβάνει ενέργειες σε τρίτα properties, π.χ. link από τρίτα websites. - Οι αλλαγές που πραγματοποιούνται κατά το on-site optimisation στο ίδιο το website, περιλαμβάνουν τις εξής ενέργειες:
- Έλεγχος για σωστή χρήση keywords στο κυρίως (περιγραφικό) κείμενο, ανάλογα με τον όρο ή φράση που θέλουμε να στοχεύσουμε.
- Τεχνικός έλεγχος του website, ώστε το Google bot να έχει τη δυνατότητα να προσπελάσει όλο το περιεχόμενο του website χωρίς προβλήματα.
- Βελτίωση της εσωτερικής διασύνδεσης όλου του περιεχομένου, ενότητες, υποενότητες κ.λπ.
- Στόχευση σελίδας σε όλα τα στοιχεία της που η Google θεωρεί σημαντικά, για παράδειγμα, στην πρώτη κεφαλίδα (Heading 1). - Η διαδικασία του off-site optimisation αφορά τη δημιουργία και προσέλκυση links από τρίτα sites.
Για την Google, η ύπαρξη ενός link σε κάποιο τρίτο website νοείται ως ψήφος εμπιστοσύνης και βοηθά στη βελτίωση της κατάταξης του website στα αποτελέσματα αναζήτησης.
Οι πηγές που μπορούν να αποδώσουν σχετικά links είναι πολυάριθμες. Ενδεικτικά, έχουμε τα news sites, blogs και social bookmarks sites. - Η διαδικασία που θα πρέπει να ακολουθηθεί κατά το Search Engine Optimisation ξεκινά από το on-site optimisation και καταλήγει στο off-site optimisation.
Οι ενέργειες on-site optimisation είναι οι εξής:
- Τεχνικός έλεγχος του website (website technical audit)
- Αναζήτηση όρων / φράσεων (keyword research)
- Αρχιτεκτονική Πληροφορίας (Information Architecture)
- Αρχικό report
- Βελτιστοποίηση του περιεχομένου - Η διαδικασία του SEO audit είναι μια από τις σημαντικότερες διαδικασίες σε μια καμπάνια SEO. Με βάση αυτήν καταγράφονται και καθορίζονται όλα τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το website σε σχέση με την ανάγνωση του περιεχομένου του από τις μηχανές αναζήτησης.
Σκοπός του SEO audit είναι να καταγράψει, με τον πλέον λεπτομερή τρόπο, τα τεχνικά προβλήματα που αντιμετωπίζει το website, έτσι ώστε να εξασφαλίσουμε σε κάθε περίπτωση τη σωστή ανάγνωση του website από τις μηχανές αναζήτησης. Γίνεται πριν προχωρήσουμε στις σημαντικότερες διαδικασίες του keyword research και του on-site optimisation.
Ορισμένα από τα σημαντικότερα σημεία που εξετάζονται είναι τα εξής:
- Σελίδες που παρουσιάζουν errors
- Ταχύτητα της ιστοσελίδας (website)
- Ύπαρξη sitemap
- Σωστή λειτουργία του website στα smartphones - Η διαδικασία του keyword research έχει σκοπό να εντοπίσει τις δημοφιλέστερες λέξεις και φράσεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες κατά τις αναζητήσεις που πραγματοποιούν στις μηχανές αναζήτησης.
Ακόμη, μας βοηθάει να εντοπίσουμε εναλλακτικούς όρους και φράσεις που χρησιμοποιούν οι χρήστες κατά την αναζήτηση κάποιου σχετικού προϊόντος, υπηρεσίας ή θέματος.
Η διαδικασία περιλαμβάνει τα εξής στάδια:
- Έρευνα για τα κατάλληλα keywords με βάση τον αριθμό των αναζητήσεων που σημειώνονται στην Google.
- Ταξινόμηση και αντιστοίχισή τους με τη σελίδα του website που θα βελτιστοποιηθεί στη συνέχεια. - Η επόμενη ενέργεια αφορά προτάσεις για προσθήκη περιεχομένου, αλλά και για διαμόρφωση και αναδιοργάνωση του περιεχομένου με τέτοιον τρόπο έτσι ώστε να είναι φιλικό προς τις μηχανές αναζήτησης.
Οι προτάσεις αυτές βασίζονται στα αποτελέσματα του keyword research που έχει προηγηθεί. - Επόμενο κομμάτι είναι το αρχικό baseline report για την τωρινή κατάσταση του website, σύγκριση με ανταγωνισμό και ανάλυση του ανταγωνισμού.
Η ύπαρξη ενός baseline report και η σύγκριση των επόμενων reports με αυτό βοηθούν στην κατανόηση της αποτελεσματικότητας των SEO ενεργειών που έχουν πραγματοποιηθεί.
Εδώ παρουσιάζονται ποιοτικά αλλά και ποσοτικά KPIs, όπως users, sessions, bounce rate, time on site, links to website και keyword ranking. - Σειρά έχει το on-site optimisation. Κατά το on-site optimisation εξετάζεται η σωστή χρήση των elements που απαρτίζουν μια σελίδα, όπως:
- Φωτογραφίες
- Εσωτερικά links, links που οδηγούν δηλαδή σε άλλες σελίδες του website
- Τίτλος σελίδας
- Μορφοποίηση κειμένου για βελτιστοποίηση
- Κυρίως κείμενο
- Επικεφαλίδες
- Δομή URL
- Χρήση των όρων / φράσεων που θέλουμε να στοχεύσουμε στην κάθε σελίδα - Η διαδικασία του off-site optimisation θα ξεκινήσει μετά την ολοκλήρωση όλων των προηγούμενων διαδικασιών του on-site optimisation, οπότε και θα έχει διαμορφωθεί όλο το website κατάλληλα και με σκοπό ο κάθε όρος ή φράση να χρησιμοποιείται και να στοχεύεται με τον βέλτιστο τρόπο στην εκάστοτε σχετική σελίδα.
Το off-site optimisation, που αφορά ενέργειες link building, περιλαμβάνει τη διαδικασία προσέλκυσης inbound links από διάφορες πηγές, όπως social bookmarking sites, blogs, forums, photosharing websites κ.λπ. - Και μπορεί όλα αυτά να σας φαίνονται υπερβολικά ή περίπλοκα αλλά η αλήθεια είναι ότι το μεγαλύτερο ποσοστό της επισκεψιμότητας ενός site προέρχεται από τις μηχανές αναζήτησης, καθώς αυτές είναι η βασική μέθοδος πλοήγησης για τους χρήστες του διαδικτύου.
Κι αυτό ισχύει ό,τι κι αν σας παρέχει το site: περιεχόμενο, υπηρεσίες, προϊόντα ή οτιδήποτε άλλο. Γι’ αυτόν τον λόγο, η βελτιστοποίηση είναι μια σημαντική διαδικασία που βοηθά στην επιτυχία της ιστοσελίδας σας. - Εμπλουτίστε τις ψηφιακές γνώσεις σας με όλο το υλικό μας και αποκτήστε τη δυνατότητα να εξελίξετε την επιχείρησή σας.
Δείτε ποιες οδηγίες δίνει η Google για να ξεκινήσετε τη βελτιστοποίηση SEO και να αυξήσετε τις επισκέψεις στον διαδικτυακό τόπο σας.
- Βοηθήστε το Google να εντοπίζει και να καταλαβαίνει τις σελίδες του διαδικτυακού τόπου της επιχείρησής σας.
- Ακολουθήστε τις βασικές και ειδικές οδηγίες της Google για την ποιότητα του διαδικτυακού τόπου σας.
- Δημιουργήστε τις σελίδες σας με πρωταρχικό στόχο τον χρήστη, όχι τη μηχανή αναζήτησης. Βοηθήστε τον να τις χρησιμοποιεί.
- Αποφύγετε κακές πρακτικές που παραπλανούν ή χειραγωγούν τον χρήστη ή τις μηχανές αναζήτησης.
Αυτές οι γενικές οδηγίες βασίζονται σε στοιχεία από το Κέντρο Βοήθειας της Google. Σας καλούμε να ανατρέξετε εκεί για να έχετε σωστή και ολοκληρωμένη πληροφόρηση.
Δείτε επίσης πώς μπορείτε να βελτιώσετε την κατάταξη του e-shop της επιχείρησής σας στις μηχανές αναζήτησης με τεχνικές SEO.
Για να ενημερωθείτε αναλυτικά σχετικά με το SEO, αναζητήστε περισσότερες πληροφορίες:
- Webmaster Central Blog της Google με νέα και ενημερώσεις για θέματα SEO (μόνο στα Αγγλικά).
- The beginners guide to SEO με πληροφορίες για τα πρώτα βήματα στη διαδικασία του SEO (μόνο στα Αγγλικά).