Το ταξίδι του μετασχηματισμού μας ξεκίνησε ουσιαστικά με το Optimus το 2013 και σχεδόν 12 χρόνια μετά, είναι βέβαιο πως δεν υπάρχει κάποιος που μπορεί να πει ότι δεν έχουν αλλάξει όλα (και όλοι)! Αλλά ακόμα και κάτι να έχει μείνει το ίδιο, με το Optimus II, σύντομα θα είναι παρελθόν!
Ας πάρουμε με την σειρά ένα-ένα όσα πέτυχαμε μέσα στο 2024 και όσα σκοπεύουμε να κάνουμε στο άμεσο μέλλον:
Ψηφιακός μετασχηματισμός:
Για τον πελάτη:
- Εμπλουτίζουμε συνεχώς το e/m banking με νέες συναλλαγές. Το 2024 δημιουργήσαμε τις εξής εφαρμογές: etime deposit, efx, super user, cross currency, mass payments με RF κωδικό, dual currency, prepaid cards, digital onboarding στο payroll και άλλα πολλά.
- Συνδέουμε καθημερινά τα ERP των πελατών μας με την τράπεζα προσφέροντας open banking ευέλικτες υπηρεσίες, όπως Account/ Payments APIs, Bill payments APIs, Paygate & DCT Instant APIs.
- Δημιουργήσαμε νέες πλατφόρμες, οι οποίες προσφέρουν real-time δεδομένα και analytics, όπως το Eurobank trader. Συνεχίζουμε με νέες πλατφόρμες στην Asset Management και e-onboarding στην Equities, δίνοντας έμφαση σε B2B πλατφόρμες embedding payments, οn line custody platform για υπηρεσίες θεματοφυλακής και για αsset managers, και εμπλουτίσαμε με περισσότερες συναλλαγές στο mobile, όπως την συμμετοχή σε αυξήσεις μετοχικού κεφαλαίου και άλλα.
Για τον συνάδελφο:
- Εξελίσσουμε συνεχώς το RM tool, ώστε ό,τι χρειάζεται η κάθε μονάδα του CIB να το βρίσκει προς διευκόλυνσή της στις καθημερινές εργασίες.
- Εμπλουτίζουμε το DCP, με ένα αντιπροσωπευτικό παράδειγμα να είναι η επέκτασή του σε όλες τις μονάδες του CIB & με όλα τα είδη αιτημάτων ορίων, με την εισαγωγή των hypergroups και, τέλος, με το ESG risk assessment & την ενσωμάτωση του SFF assessment (Motivian tool), ώστε οι άνθρωποί μας να μην έχουν πολλές εφαρμογές να διαχειρίζονται.
- Σχεδιάσαμε και υλοποιούμε σταδιακά pricing engine & billing για transaction banking products & custody services.
- Αναπτύσσουμε το νέο CRM σύστημα για να προσφέρουμε 360ο view του πελάτη, καθώς και υποστήριξη στη διαχείριση του πελατολογίου του RM.
Πελατοκεντρική Προσέγγιση:
Με τη χρήση των analytics μπορούμε να επικεντρωθούμε περισσότερο στις εξειδικευμένες ανάγκες των πελατών μας, με προσωποποιημένες υπηρεσίες και συμβουλευτική υποστήριξη που βασίζονται σε ανάλυση δεδομένων, βοηθώντας τους να κατανοήσουν καλύτερα τον επιχειρηματικό τους κύκλο. Οι εφαρμογές στο RM tool του My Financials, Main Account & Main Bank, η ανάλυση του συναλλακτικού προφίλ κάθε ομίλου και εταιρίας, και το segmentation, υποστηρίζουν την πελατοκεντρική μας φιλοσοφία.
Λειτουργική αποτελεσματικότητα:
Μέχρι σήμερα κάναμε αρκετά βήματα ώστε να ενισχυθεί η πρώτη γραμμή με νέους ρόλους, και να λειτουργεί συνεργατικά με τις άλλες μονάδες, μέσω του νέου κτιριακού μοντέλου. Για κάθε βήμα εμπρός έχουμε όμως να αντιμετωπίσουμε και τις ανάλογες προκλήσεις.
Για παράδειγμα, ένα μεγάλο ζήτημα που είναι δύσκολο, αλλά όχι αδύνατο, είναι η καταπολέμηση της γραφειοκρατίας, την οποία συνεχώς προσπαθούμε να βελτιώσουμε με διάφορες πρωτοβουλίες:
- Ήδη, η ανανέωση της γνωμάτευσης των νομικών προσώπων έπαψε να αποτελεί πλέον το μεγαλύτερο μέλημα των ανθρώπων μας, επειδή κερδίσαμε την υποστήριξη της Κεντρικής Υπηρεσίας των Operations, με αποτέλεσμα να απελευθερωθεί χρόνος μέσα στην καθημερινότητά τους.
- Επίσης, μονιμοποιήθηκε το μοντέλο απομακρυσμένης διαχείρισης που είχαμε εφαρμόσει στην περίοδο του Covid, σε συμφωνία με το Compliance & τους Λειτουργικούς Κινδύνους.
- Με τον ψηφιακό μετασχηματισμό όπως π.χ. με την εφαρμογή ΑΙ στις διαδικασίες, αλλά και με την πρωτοβουλία Optimus ΙΙ, θα στοχεύσουμε σε απλοποίηση των διαδικασιών, ώστε να μειωθεί ο χρόνος εκταμίευσης των δανείων και να υπάρχει tracking και διαφάνεια των σταδίων από το αίτημα μέχρι τη χορήγηση.
- Επίσης, σκοπεύουμε να ευθυγραμμίσουμε τους στόχους των ανθρώπων της πρώτης γραμμής και των ομάδων υποστήριξης, ώστε η εξυπηρέτηση του πελάτη να αξιολογείται και να ανταμείβεται εξίσου σε όλους.
- Τέλος, θα καθιερώσουμε νέους ρόλους υποστήριξης του RM, όπως για παράδειγμα του junior Rm, που και θα διασφαλίζουν τη συνέχεια στις ομάδες, και θα ενισχύουν τους πετυχημένους ρόλους του CCSO & CCA.
Ο μετασχηματισμός μας τυπικά δεν έχει συγκεκριμένο τέλος. Είναι μια δυναμική και συνεχιζόμενη διαδικασία προσαρμογής στις αλλαγές της αγοράς, της τεχνολογίας, και των αναγκών των πελατών μας, γι αυτό και εμείς, βάσει στρατηγικής, θέτουμε κάθε χρόνο σε προτεραιότητα συγκεκριμένα έργα ή πρωτοβουλίες μετασχηματισμού με αρχή και τέλος. Επίσης, όσον αφορά στις οργανωτικές βελτιώσεις, ακόμα και όταν αυτές ολοκληρώνονται, πάντα θα υπάρχει ανάγκη νέων έργων βελτίωσης των διαδικασιών και της λειτουργικής αποδοτικότητας.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι όλα αλλάζουν γύρω μας. Εμείς θέλουμε να αλλάξουμε?