Μέσα από το e-Banking σας στην Eurobank και το Eurobank Mobile App μπορείτε πλέον να ελέγχετε προϊόντα σας και από άλλες τράπεζες στην Ελλάδα. Απαντάμε στις ερωτήσεις σας για αυτήν τη νέα υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation. Σας εξηγούμε πώς την ενεργοποιείτε και πώς τη διαχειρίζεστε.
Τι είναι η ανοιχτή τραπεζική;
Η ανοιχτή τραπεζική (open banking) είναι η νέα δυνατότητα που έχουν οι τράπεζες για τη δημιουργία καινοτόμων χρηματοοικονομικών προϊόντων υπηρεσιών με την τεχνολογία API (Διεπαφή Προγραμματισμού Εφαρμογών – Application Programming Interface).
Τη νέα αυτή δυνατότητα προβλέπει η οδηγία (ΕΕ) 2015/2366 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά (Payment Services Directive 2– PSD2), η οποία ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία με τον Ν.4537/2018.
Συμμορφωνόμαστε και αξιοποιούμε την PSD2 για να διασφαλίσουμε φθηνότερες, ασφαλέστερες και πιο καινοτόμες ηλεκτρονικές συναλλαγές για τους καταναλωτές μέσα από την ανάπτυξη FinTech (Financial Technology) οικοσυστήματος με άλλους παρόχους.
Μία εφαρμογή ανοιχτής τραπεζικής είναι η υπηρεσία Account Aggregation.
Τι είναι η υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation;
Είναι η νέα υπηρεσία στο e-Banking μας για να μπορείτε να ελέγχετε τα οικονομικά σας, όχι μόνο στην Eurobank, αλλά και σε άλλες τράπεζες στην Ελλάδα: Alpha Bank, Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς.
Έτσι, από ένα σημείο μπορείτε να έχετε τη συνολική εικόνα για λογαριασμούς και πιστωτικές κάρτες σας στις άλλες τράπεζες.
Δείτε βήμα-βήμα πώς ενεργοποιείτε τη διασύνδεση με άλλες τράπεζες με την υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation.
Χρεώνομαι για την υπηρεσία;
Μπορώ να έχω την υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής;
Ναι, εφόσον έχετε ήδη e-Banking και ενεργούς κωδικούς πρόσβασης σε άλλη τράπεζα που θέλετε να συνδέσετε στο e-Banking της Eurobank.
Εάν είστε νομικό πρόσωπο, προς το παρόν μπορείτε να έχετε την υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation μόνο εφόσον έχετε πρόσβαση στο νέο e-Banking για επιχειρήσεις της Eurobank.
Ποιες τράπεζες μπορώ να συνδέσω στο e-Banking μου;
Προς το παρόν, μπορείτε να συνδέσετε στο e-Banking σας τις:
- Alpha Bank
- Εθνική Τράπεζα
- Τράπεζα Πειραιώς
Τράπεζες στο εξωτερικό μπορώ να συνδέσω στο e-Banking μου;
Όχι, προς το παρόν.
Ωστόσο, αναβαθμίζουμε συνεχώς τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες μας και προσθέτουμε νέες λειτουργικότητες και εργαλεία. Στόχος μας είναι σύντομα να μπορείτε να συνδέσετε στο e-Banking σας και τράπεζες στο εξωτερικό.
Πώς ενεργοποιώ την υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation;
Από την αρχική οθόνη του e-Banking σας στην Eurobank ενεργοποιείτε τη διασύνδεση με καθεμία από τις 3 τράπεζες που θέλετε να συνδέσετε στο e-Banking σας. Στη συνέχεια ακολουθείτε τη ροή που προβλέπει η κάθε τράπεζα. Συγκεκριμένα:
Για να ενεργοποιήσετε την υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής:
- Συνδεθείτε στο e-Banking της Eurobank. Στην ΑΡΧΙΚΗ σελίδα βλέπετε την προωθητική καρτέλα για την υπηρεσία.
- Πατήστε ΕΝΕΡΓΟΠΟΙΩ τη διασύνδεση. Σας οδηγεί στη σελίδα ενεργοποίησης της υπηρεσίας ανοιχτής τραπεζικής.
- Επιλέξτε την τράπεζα που θέλετε να συνδέσετε στο e-Banking σας της Eurobank. Σας οδηγεί στο περιβάλλον σύνδεσης της τράπεζας που επιλέξατε.
- Συμπληρώστε τους κωδικούς πρόσβασής σας στο e-Banking της συγκεκριμένης τράπεζας. Στην οθόνη σας εμφανίζονται τα προϊόντα σας σε εκείνη την τράπεζα.
- Επιλέξτε τα προϊόντα που θέλετε να ελέγχετε μέσα από το e-Banking σας στην Eurobank.
- Δώστε τη συγκατάθεσή σας για να ενεργοποιήσετε τη διασύνδεση με τη συγκεκριμένη τράπεζα. Για να επιβεβαιώσετε τη συγκατάθεσή σας, συμπληρώστε τον Κωδικό μιας Χρήσης (OTP) που λαμβάνετε από την άλλη τράπεζα ως επιπλέον δικλείδα ασφαλείας.
Η συγκατάθεσή σας για να συνδέσετε την άλλη τράπεζα έχει ολοκληρωθεί. Επιστρέφετε στο περιβάλλον του e-Banking της Eurobank.
Επιλέγετε την επόμενη τράπεζα που θέλετε να συνδεθεί στο e-Banking σας. Επαναλαμβάνετε την ίδια διαδικασία.
Από το κινητό μου μπορώ να ενεργοποιήσω την υπηρεσία;
Ναι, μόνο εφόσον χρησιμοποιήσετε το e-Banking σας.
Προς το παρόν δεν μπορείτε να ενεργοποιήσετε την υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation μέσα από το Eurobank Mobile App. Ωστόσο, μπορείτε να παρακολουθείτε τα προϊόντα σας και σε άλλες τράπεζες εφόσον ενεργοποιήσετε την υπηρεσία μέσα από το e-Banking.
Μπορώ να συνδέσω πολλές τράπεζες ταυτόχρονα με μία συγκατάθεση για όλες;
Όχι. Ολοκληρώνετε τη διαδικασία διασύνδεσης για την κάθε τράπεζα ξεχωριστά.
Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να έχετε ήδη e-Banking και ενεργούς κωδικούς πρόσβασης στις άλλες τράπεζες που θέλετε να συνδέσετε.
Δείτε πώς ενεργοποιείτε την υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation.
Πόσο καιρό διαρκεί η διασύνδεση;
Έως 3 μήνες, δηλαδή για όσο ισχύει η συγκατάθεσή σας με βάση τη σχετική νομοθεσία.
Ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να παραμένουν ενεργοί οι κωδικοί πρόσβασής σας στο e-Banking της άλλης τράπεζας.
Όταν λήξει η συγκατάθεσή σας ή οι κωδικοί πρόσβασης, πρέπει να ενεργοποιήσετε ξανά τη διασύνδεση με την άλλη τράπεζα.
Κι αν θέλω να διακόψω τη διασύνδεση με κάποια τράπεζα;
Μπορείτε να διακόψετε τη διασύνδεση με άλλη τράπεζα οποιαδήποτε στιγμή:
- Συνδεθείτε στο e-Banking της Eurobank. Στην ΑΡΧΙΚΗ σελίδα βλέπετε την καρτέλα με τις διασυνδέσεις σας.
- Πατήστε ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. Σας οδηγεί στη σελίδα διαχείρισης της υπηρεσίας ανοιχτής τραπεζικής.
- Επιλέξτε την τράπεζα που θέλετε για να διακόψετε τη διασύνδεση. Πατήστε ΔΙΑΚΟΠΗ.
Οποιαδήποτε στιγμή μετά μπορείτε να ενεργοποιήσετε και πάλι τη διασύνδεση με την άλλη τράπεζα.
Πόσο διαρκεί η συγκατάθεσή μου για τη διασύνδεση;
Έως 3 μήνες, με βάση τη σχετική νομοθεσία.
Ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να παραμένουν ενεργοί οι κωδικοί πρόσβασής σας στο e-Banking της άλλης τράπεζας.
Όταν λήξει η συγκατάθεσή σας ή οι κωδικοί πρόσβασης, πρέπει να ενεργοποιήσετε ξανά τη διασύνδεση με την άλλη τράπεζα.
Τι γίνεται όταν λήξει η συγκατάθεσή μου για μια τράπεζα;
Δεν μπορείτε να βλέπετε τα προϊόντα σας από τη συγκεκριμένη τράπεζα. Πρέπει να ενεργοποιήσετε ξανά τη διασύνδεσή σας.
Δείτε βήμα-βήμα πώς ενεργοποιείτε τη διασύνδεση με άλλες τράπεζες με την υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation.
Πώς μπορώ να δω πότε λήγει η συγκατάθεσή μου για την κάθε τράπεζα;
Στην καρτέλα κάθε τράπεζας που έχετε συνδέσει εμφανίζεται η ημερομηνία λήξης της συγκατάθεσή σας.
Για να δείτε την καρτέλα της τράπεζας που σας ενδιαφέρει:
- Συνδεθείτε στο e-Banking της Eurobank. Στην ΑΡΧΙΚΗ σελίδα βλέπετε την καρτέλα με τις διασυνδέσεις σας.
- Πατήστε ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ. Σας οδηγεί στη σελίδα διαχείρισης της υπηρεσίας ανοιχτής τραπεζικής.
- Επιλέξτε την τράπεζα που σας ενδιαφέρει και δείτε μέχρι πότε ισχύει η συγκατάθεσή σας.
Η συγκατάθεση για τη διασύνδεση ισχύει για όλες τις τράπεζες; Μία συγκατάθεση δίνω για όλες τις τράπεζες;
Όχι. Συγκατάθεση για διασύνδεση δίνετε για κάθε τράπεζα ξεχωριστά.
Η συγκατάθεσή σας για την κάθε τράπεζα ισχύει έως 3 μήνες από την ημερομηνία ενεργοποίησής της διασύνδεσης.
Ωστόσο, απαραίτητη προϋπόθεση είναι να παραμένουν ενεργοί οι κωδικοί πρόσβασής σας στο e-Banking της άλλης τράπεζας.
Μπορεί να γίνεται αυτόματη ανανέωση της συγκατάθεσής μου;
Όχι. Όταν λήξει η συγκατάθεσή σας για κάποια τράπεζα, πρέπει να ενεργοποιήσετε ξανά τη διασύνδεσή σας με τη συγκεκριμένη τράπεζα.
Δείτε βήμα-βήμα πώς ενεργοποιείτε τη διασύνδεση με άλλες τράπεζες με την υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation.
Ποια προϊόντα μου σε άλλη τράπεζα μπορώ να ελέγχω;
Ελέγχετε λογαριασμούς και πιστωτικές κάρτες σας στις τράπεζες Alpha Bank, Εθνική Τράπεζα και Τράπεζα Πειραιώς, εφόσον η διασύνδεσή σας είναι ενεργή.
Μέσα από το e-Banking σας βλέπετε:
- Για τους καταθετικούς λογαριασμούς σας, το διαθέσιμο υπόλοιπο, το λογιστικό υπόλοιπο, τα στοιχεία λογαριασμού (ονομασία/περιγραφή και IBAN) και τις κινήσεις σας μέχρι και 12 μήνες πριν.
- Για τις πιστωτικές κάρτες σας, την τρέχουσα οφειλή, το διαθέσιμο υπόλοιπό σας για αγορές, το πιστωτικό όριό σας, τα στοιχεία κάρτας (ονομασία/περιγραφή και αριθμό) και τις κινήσεις σας από τον τελευταίο λογαριασμό σας.
Σε διαδραστικό γράφημα βλέπετε τα υπόλοιπα των λογαριασμών σας ανά τράπεζα και συνολικά από όλες τις τράπεζες.
Μέσα από το Eurobank Mobile App βλέπετε:
- Για τους καταθετικούς λογαριασμούς σας, το διαθέσιμο υπόλοιπο, το λογιστικό υπόλοιπο και τα στοιχεία λογαριασμού (ονομασία/περιγραφή και IBAN).
- Για τις πιστωτικές κάρτες σας, την τρέχουσα οφειλή, το διαθέσιμο υπόλοιπό σας για αγορές μόνο για κάρτες Alpha Bank και Τράπεζας Πειραιώς, το πιστωτικό όριό σας και τα στοιχεία κάρτας (ονομασία/περιγραφή και αριθμό).
Πώς βλέπω τα προϊόντα μου στις άλλες τράπεζες;
Από την ενότητα Η καθημερινότητά μου στην αρχική οθόνη του e-Banking σας και του Eurobank Mobile App, επιλέξτε να εμφανίζονται τα προϊόντα σας από όλες τις τράπεζες.
Κάθε προϊόν σας στις άλλες τράπεζες εμφανίζεται σε ξεχωριστή καρτέλα.
Βλέπω σε πραγματικό χρόνο τις πληροφορίες για τα προϊόντα μου στις άλλες τράπεζες;
Γιατί δεν βλέπω τα προϊόντα μου στην τράπεζα που έχω συνδέσει;
Εάν δεν εμφανίζονται πληροφορίες για προϊόντα σας σε τράπεζα που έχετε επιλέξει:
- Έχει λήξει η συγκατάθεσή σας για τη διασύνδεσή σας με τη συγκεκριμένη τράπεζα. Πρέπει να την ενεργοποιήσετε ξανά.
- Ελέγξτε εάν ισχύουν οι κωδικοί πρόσβασής σας στο e-Banking της συγκεκριμένης τράπεζας. Εάν έχουν λήξει, πρέπει να τους ανανεώσετε και να ενεργοποιήσετε ξανά τη διασύνδεσή σας για να βλέπετε και πάλι τα προϊόντα σας στη συγκεκριμένη τράπεζα.
Κι αν θέλω να συνδέσω επιπλέον προϊόντα;
Προς το παρόν δεν μπορείτε να παρακολουθείτε άλλα προϊόντα σας στις συγκεκριμένες τράπεζες.
Ωστόσο, αναβαθμίζουμε συνεχώς τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες μας και προσθέτουμε νέες λειτουργικότητες και εργαλεία. Στόχος μας είναι σύντομα να μπορείτε και μέσα από το Eurobank Mobile App να ενεργοποιήσετε την υπηρεσία Account Aggregation και να βλέπετε και τις κινήσεις σε λογαριασμούς και πιστωτικές κάρτες σας στις άλλες τράπεζες.
Κι αν θέλω να αφαιρέσω προϊόντα που έχω συνδέσει;
Για να αφαιρέσετε προϊόντα που έχετε συνδέσει, πρέπει αρχικά να διακόψετε τη διασύνδεσή σας με την τράπεζα που σας ενδιαφέρει. Στη συνέχεια, ενεργοποιείτε ξανά τη διασύνδεσή σας και επιλέγετε τα προϊόντα που θέλετε να παρακολουθείτε.
Δείτε πώς διακόπτετε τη διασύνδεσή σας με κάποια τράπεζα και πώς την ενεργοποιείτε μέσα από το e-Banking σας στην Eurobank.
Κι αν θέλω να βλέπω μόνο τα προϊόντα μου στην Eurobank, πρέπει να διακόψω τη διασύνδεση;
Κινήσεις λογαριασμών και καρτών μου σε άλλη τράπεζα μπορώ να ελέγχω;
Ναι, μόνο μέσα από το e-Banking σας. Συγκεκριμένα, βλέπετε την ημερομηνία συναλλαγής, την ημερομηνία αξίας, την περιγραφή και το ποσό της συναλλαγής.
Για τους καταθετικούς λογαριασμούς σας, βλέπετε τις κινήσεις σας έως και 12 μήνες πριν.
Για τις πιστωτικές κάρτες σας, βλέπετε τις κινήσεις σας από τον τελευταίο λογαριασμό σας.
Με το Eurobank Mobile App μπορώ να βλέπω τα προϊόντα μου στις άλλες τράπεζες που έχω συνδέσει;
Ναι. Από την ενότητα Η καθημερινότητά μου στην αρχική οθόνη του Eurobank Mobile App, επιλέξτε να εμφανίζονται τα προϊόντα σας από όλες τις τράπεζες.
Κάθε προϊόν σας στις άλλες τράπεζες εμφανίζεται σε ξεχωριστή καρτέλα όπου βλέπετε:
- Για τους καταθετικούς λογαριασμούς σας, το διαθέσιμο υπόλοιπο, το λογιστικό υπόλοιπο και τα στοιχεία λογαριασμού (ονομασία/περιγραφή και IBAN).
- Για τις πιστωτικές κάρτες σας, την τρέχουσα οφειλή, το διαθέσιμο υπόλοιπό σας για αγορές μόνο για κάρτες Alpha Bank και Τράπεζας Πειραιώς, το πιστωτικό όριό σας και τα στοιχεία κάρτας (ονομασία/περιγραφή και αριθμό).
Τι επιπλέον δυνατότητες θα έχω στο μέλλον με την υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation;
Αναβαθμίζουμε συνεχώς τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες μας και προσθέτουμε νέες λειτουργικότητες και εργαλεία, ώστε σύντομα να μπορείτε να:
- Ενεργοποιείτε την υπηρεσία και μέσα από το Eurobank Mobile App.
- Κάνετε πληρωμές μέσα από το e-Banking σας στην Eurobank και το Eurobank Mobile App με χρέωση λογαριασμού σας σε άλλη τράπεζα που έχετε συνδέσει.
- Ενεργοποιείτε τη διασύνδεση με περισσότερες τράπεζες στην Ελλάδα και το εξωτερικό.
Πληρωμή με χρέωση λογαριασμού μου σε άλλη τράπεζα που έχω συνδέσει μπορώ να κάνω από το e-Banking μου στην Eurobank;
Όχι, προς το παρόν.
Δείτε τι επιπλέον δυνατότητες θα έχετε στο μέλλον με την υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation.
Συναλλαγές σε άλλες τράπεζες που έχω συνδέσει μπορώ να κάνω στο e-Banking μου;
Όχι, προς το παρόν.
Δείτε τι επιπλέον δυνατότητες θα έχετε στο μέλλον με την υπηρεσία ανοιχτής τραπεζικής Account Aggregation.
Είναι ασφαλές το περιβάλλον όπου συμπληρώνω τους κωδικούς σύνδεσής μου στις άλλες τράπεζες;
Ναι. Είναι το ασφαλές περιβάλλον της κάθε τράπεζας με την οποία πραγματοποιείτε τη διασύνδεση.
Η διασύνδεση των τραπεζών αξιοποιεί την τεχνολογία API (Διεπαφή Προγραμματισμού Εφαρμογών – Application Programming Interface) με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας που ορίζει η οδηγία PSD2.
Δείτε πώς διασφαλίζουμε την ασφάλεια στις online συναλλαγές σας στην Eurobank.
Προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα μου;
Τα δεδομένα σας προστατεύονται με προηγμένο Firewall και πρωτόκολλο κρυπτογράφησης TLS.
Η διασύνδεση των τραπεζών αξιοποιεί την τεχνολογία API (Διεπαφή Προγραμματισμού Εφαρμογών – Application Programming Interface) με όλες τις προδιαγραφές ασφαλείας που ορίζει η οδηγία PSD2.